Partneruje w projekcie Oral Health Observatory – opartym na aplikacji innowacyjnym projekcie badawczym mającym na celu lepsze poznanie stanu higieny jamy ustnej.

GSK Consumer Healthcare partnerem Światowej Federacji Dentystycznej (FDI) w projekcie Oral Health Observatory –  opartym na aplikacji innowacyjnym projekcie badawczym mającym na celu lepsze poznanie stanu higieny jamy ustnej na świecie i jej wpływu na życie pacjentów.

Na zakończonym w zeszłym tygodniu Światowym Kongresie Stomatologicznym w Poznaniu Światowa Federacja Dentystyczna (FDI) wspólnie z GSK Consumer Healthcare zaprezentowały nową aplikację Oral Health Observatory („OHO”).  Federacja opracowała to niezwykłe narzędzie badawcze, aby lepiej poznać, przeanalizować i porównać stan higieny jamy ustnej i opieki dentystycznej w 10 krajach.

Wdrożenie aplikacji OHO poprzedził udany projekt pilotażowy przeprowadzony na przełomie 2014 i 2015 roku we współpracy z krajowymi towarzystwami stomatologicznymi z Niemiec, Meksyku i Holandii. Działania pilotażowe pokazały potencjał aplikacji mobilnej jako skutecznego i niedrogiego narzędzia do gromadzenia danych od stomatologów i pacjentów dotyczących np. występowania próchnicy czy zapalenia dziąseł, zachowań związanych z higieną jamy ustnej i jakości życia.

Obecnie brakuje w tym zakresie ujednoliconych informacji, których pozyskanie będzie ważnym krokiem do merytorycznego wsparcia działań na rzecz higieny jamy ustnej i pomoże w opracowaniu skutecznej polityki ochrony zdrowia jamy ustnej.

Przed prezentacją aplikacji kierownik projektu OHO i przewodniczący Komitetu ds. Praktyki Dentystycznej dr Ward van Dijk powiedział: – OHO to nowoczesne i skuteczne narzędzie, które zapewni współpracującym z nami towarzystwom stomatologicznym informacje niezbędne do poprawy zdrowia jamy ustnej.
Nowa aplikacja mobilna OHO ułatwi i usprawni udział stomatologów i pacjentów w wymianie tychże informacji.

Przy realizacji projektu FDI będzie współpracować z firmą GSK Consumer Healthcare, która niedawno potwierdziła swój udział we wdrażaniu aplikacji w 10 krajach. Dyrektor ds. medycznych Oral Health Category GSK dr Stephen Mason powiedział: – Z dumą wspieramy projekt Oral Health Obsevatory, który ma pogłębić wiedzę na temat higieny jamy ustnej w różnych krajach, a w dalszej perspektywie poprawić zdrowie jamy ustnej i pomagać w zapobieganiu chorobom na całym świecie.  Firma GSK Consumer Healthcare dąży do poprawy jakości życia, aby konsumenci mogli osiągać więcej, czuć się lepiej i żyć dłużej. Zespół Oral Health w tym celu skupia się na polepszeniu higieny jamy ustnej na całym świecie, a innowacyjne programy badawcze, takie jak Oral Health Observatory, pozwalają nam lepiej poznać potrzeby pacjentów.
Uczestnicy Światowego Kongresu Stomatologicznego w Poznaniu mogli wypróbować nową aplikację i zapoznać się z projektem OHO w pawilonie wystawowym FDI.