Brak pojedynczego zęba – przypadek prosty, a może skomplikowany?

W artykule, na podstawie opisu przypadku klinicznego z nieprawidłowym uzupełnieniem protetycznym, przedstawiono różne sposoby rehabilitacji układu stomatognatycznego oraz ich wady i zalety.

Pacjentka, lat 64, zgłosiła się do gabinetu stomatologicznego w celu wykonania zabiegu higienizacyjnego oraz badania kontrolnego. W badaniu wewnątrzustnym stwierdzono: złogi kamienia nazębnego i osadu, liczne wypełnienia kompozytowe, które wymagały wymiany na nowe, braki zębowe jednostronne skrzydłowe w szczęce i żuchwie po stronie prawej (kl. II wg Kennedy’ego) oraz braki międzyzębowe zębów 24 i 35; wg klasyfikacji Eichnera – grupa B2, a wg Galasińskiej-Landsbergerowej zarówno szczęka, jak i żuchwa – klasa IV. Pacjentka miała zaopatrzony jedynie pojedynczy brak zęba 24 protezą akrylową częściową, którą użytkuje ponad 15 lat. Nigdy natomiast nie użytkowała innych uzupełnień protetycznych. W wyniku stosowania protezy o nieprawidłowym zasięgu doszło do znacznego zaniku kości w okolicy zęba 24 oraz recesji dziąsła przy zębie 23. Dodatkowo, ze względu na niezaopatrzony brak zęba 35, wysunięciu z zębodołu uległ ząb 25. Przedstawiając powyższy przypadek kliniczny, chcieliśmy zwrócić uwagę, jak ważna jest prawidłowa rehabilitacja protetyczna całego układu stomatognatycznego, a nie jedynie uzupełnienie pojedynczego braku...

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Wyślij SMS o treści TC.ART pod numer

91058

Zdobądź bezterminowy dostęp do artykułu z Bazy Wiedzy

Możesz przeczytać jeden artykuł
– ten który obecnie czytasz lub inny, wybrany przez Ciebie!

Możesz korzystać z artykułu na komputerze,
na tablecie, w telefonie

Koszt SMS'a to 10 zł netto (12,30 zł brutto)

Wprowadź kod otrzymany SMS'em:

Wyrażam zgodę na spełnienie świadczenia - dostarczenie treści cyfrowych nie zapisanych na nośniku materialnym - przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i przyjmuję do wiadomości, że tracę prawo do odstąpienia od umowy.

Właścicielem serwisu jest ELAMED Sp. z o.o. Sp.k., al. Roździeńskiego 188 c, 40-203 Katowice
Dział Obsługi Klienta: tel. 32 788 51 28, e-mail: dok@elamed.pl

Usługę Premium SMS obsługuje Smartpay, grupa Mobiltek. Usługa dostępna dla T-mobile, Plus GSM, Orange, Play.

Zgłoszenie reklamacji: reklamacje@mobiltek.pl

Regulamin usługi Baza Wiedzy | Regulamin ŚUDE | Regulamin smartpay
W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij