Już w II połowie 2019 r. NFZ zechce zrewolucjonizować system komunikacji między pacjentem a placówkami medycznymi.

Początkiem całego procesu był pomysł Marcina Krufczyka, który zakładał stworzenie listy bazy niesubordynowanych pacjentów, którzy nie odwołują umówionych wizyt. Resort zdrowia podjął wyzwanie, którego efektem jest projekt informowania pacjenta o umówionej wizycie za pośrednictwem wiadomości SMS, którą – tym samym sposobem – będzie on mógł odwołać. Takie rozwiązanie pozwoli zredukować ogromną liczbę nieodwołanych wizyt, tym samym zapewniając wolne miejsce reszcie oczekujących.

Wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński zmiany zapowiada na II połowę 2019 r., a pierwszym ich wykonawcą będą placówki prowadzące zw. centralne kolejki. Ponadto zakładane jest stworzenie harmonogramu przyjęć pacjentów – obecnie lista oczekujących jest rozumiana tylko jako pacjenci oczekujący na pierwszorazową wizytę – w którym znajdą się informacje o tym, jaka osoba, w jakim czasie oraz trybie została przyjęta, a także ile miejsc przeznaczonych jest dla pacjentów pierwszorazowych.

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij